Vergroten van kansengelijkheid
• We
zorgen voor een goede start voor ieder kind op de kinderopvang,
met het oog op de ontwikkeling van het kind. Zo maken we het voor ouders
ook makkelijker om te werken. In stappen verhogen we de vergoeding van
de kinderopvang tot 95% voor werkende ouders voor kinderen tot 12 jaar.
De toeslag wordt straks direct uitgekeerd aan kinderopvanginstellingen
zodat ouders niet meer worden geconfronteerd met grote terugvorderingen.
Op basis van de praktijkervaringen en gedragseffecten bezien we de
ambitie om het vergoedingspercentage op te hogen naar 100%.
• We
voorkomen leerachterstanden bij de start door het
stimuleren van de deelname van kinderen met een taalachterstand aan
voor- en vroegschoolse educatie (VVE), het versterken van de kwaliteit,
en de relatie tussen opvang en onderwijs te versterken. Als onderdeel
van een brede aanpak van bestrijding van armoede in kweOmdat ik geïnteresseerd ben in volledige informatie en niet alleen in de fragmenten
die door de diverse "nieuwsbronnen" als krenten uit de pap worden verspreid om
het goedgelovige volk. zoals al vele jaren rond de verkiezingen gebeurt, te
misleiden en tegen elkaar op te zetten.Hiervoor heb ik een gedeelte van mijn website aangepast om als 100%
onbewerkte informatiebron te fungeren om geïnteresserde kiezers snel alle
informatie te geven betreffende de verkiezingsprogramma's, zo kunnen ze een
keuze maken uitt alle verkiezingsprogramma's en zelf kunnen bepalen waar ze op
kiezen.Informatie en zonder de vele onbenullige one-liners van de social-media waar
de schrijvers er alleen maar op uit zijn hun eigen ideeën te ventileren en
anderen te beschadigen. Daar doe ik niet aan mee.Rechts bovenin staan alle deelnemende partijen vermeld. door daarop te
klikken, open je de door hen verschafte informatie, Niets meer en niets minder.
door de geopenden pagina te sluiten [X] komt u weer terug op deze pagina.tsbare wijken
door gemeenten investeren we in een rijke schooldag,
waarbij scholen zelf bepalen wat zij nodig achten om de
kansenongelijkheid te verkleinen. Te denken valt aan begeleiding bij
huiswerk, sport en cultuur in samenwerking met plaatselijke verenigingen
en bibliotheken. We beginnen bij de scholen waar de nood het hoogst is.
• We halen
het beste in elke leerling naar boven. Of je nu een leerachterstand hebt
of juist een excellente leerling bent. We kiezen voor een
structurele versterking van scholen met veel leerachterstanden.
Gelijke kansen vragen een ongelijke aanpak, zodat elk kind de beste kans
krijgt.
• We
verbeteren de overgang van basis- naar voortgezet onderwijs.
We stimuleren brede en verlengde brugklassen met oog voor de talenten
van elke leerling. We bevorderen doorstroom en differentiatie
om leerlingen maximale kansen te geven in het voortgezet onderwijs. We
geven ruimte voor een maatwerkdiploma.
• We
zetten de maatschappelijke diensttijd voort en bouwen
deze verder uit, zodat jongeren in contact kunnen komen met nieuwe
leefwerelden, zich inzetten voor de samenleving, nieuwe vaardigheden
ontwikkelen en mogelijk ontdekken waar hun passies liggen. Dat kan bij
(maatschappelijke) projecten op het terrein
van zorg, welzijn, veiligheid, defensie, sport, natuur en klimaat.
• We gaan
verder met de verbeteraanpak van passend onderwijs en
streven naar inclusief onderwijs waarbij kinderen met en zonder een
beperking of ziekte samen naar school gaan.
• We
brengen het aantal onnodige thuiszitters terug naar 0
door elk kind een vorm van onderwijs te geven, onder meer door het
vormgeven van een Digitale School.
• We
investeren structureel €1 miljard per jaar voor het vergroten van de
kansengelijkheid, inclusief de maatschappelijke diensttijd.