Vergroten van kansengelijkheid

•       We zorgen voor een goede start voor ieder kind op de kinderopvang, met het oog op de ontwikkeling van het kind. Zo maken we het voor ouders ook makkelijker om te werken. In stappen verhogen we de vergoeding van de kinderopvang tot 95% voor werkende ouders voor kinderen tot 12 jaar. De toeslag wordt straks direct uitgekeerd aan kinderopvanginstellingen zodat ouders niet meer worden geconfronteerd met grote terugvorderingen. Op basis van de praktijkervaringen en gedragseffecten bezien we de ambitie om het vergoedingspercentage op te hogen naar 100%. 
•       We voorkomen leerachterstanden bij de start door het stimuleren van de deelname van kinderen met een taalachterstand aan voor- en vroegschoolse educatie (VVE), het versterken van de kwaliteit, en de relatie tussen opvang en onderwijs te versterken. Als onderdeel van een brede aanpak van bestrijding van armoede in kweOmdat ik geïnteresseerd ben in volledige informatie en niet alleen in de fragmenten die door de diverse "nieuwsbronnen" als krenten uit de pap worden verspreid om het goedgelovige volk. zoals al vele jaren rond de verkiezingen gebeurt, te misleiden en tegen elkaar op te zetten.Hiervoor heb ik een gedeelte van mijn website aangepast om als 100% onbewerkte informatiebron te fungeren om geïnteresserde kiezers snel alle informatie te geven betreffende de verkiezingsprogramma's, zo kunnen ze een keuze maken uitt alle verkiezingsprogramma's en zelf kunnen bepalen waar ze op kiezen.Informatie en zonder de vele onbenullige one-liners van de social-media waar de schrijvers er alleen maar op uit zijn hun eigen ideeën te ventileren en anderen te beschadigen. Daar doe ik niet aan mee.Rechts bovenin staan alle deelnemende partijen vermeld. door daarop te klikken, open je de door hen verschafte informatie, Niets meer en niets minder. door de geopenden pagina te sluiten [X] komt u weer terug op deze pagina.tsbare wijken door gemeenten investeren we in een rijke schooldag, waarbij scholen zelf bepalen wat zij nodig achten om de kansenongelijkheid te verkleinen. Te denken valt aan begeleiding bij huiswerk, sport en cultuur in samenwerking met plaatselijke verenigingen en bibliotheken. We beginnen bij de scholen waar de nood het hoogst is. 
•       We halen het beste in elke leerling naar boven. Of je nu een leerachterstand hebt of juist een excellente leerling bent. We kiezen voor een structurele versterking van scholen met veel leerachterstanden. Gelijke kansen vragen een ongelijke aanpak, zodat elk kind de beste kans krijgt.
•       We verbeteren de overgang van basis- naar voortgezet onderwijs. We stimuleren brede en verlengde brugklassen met oog voor de talenten van elke leerling. We bevorderen doorstroom en differentiatie om leerlingen maximale kansen te geven in het voortgezet onderwijs. We geven ruimte voor een maatwerkdiploma.
•       We zetten de maatschappelijke diensttijd voort en bouwen deze verder uit, zodat jongeren in contact kunnen komen met nieuwe leefwerelden, zich inzetten voor de samenleving, nieuwe vaardigheden ontwikkelen en mogelijk ontdekken waar hun passies liggen. Dat kan bij
(maatschappelijke) projecten op het terrein van zorg, welzijn, veiligheid, defensie, sport, natuur en klimaat.
•       We gaan verder met de verbeteraanpak van passend onderwijs en streven naar inclusief onderwijs waarbij kinderen met en zonder een beperking of ziekte samen naar school gaan.
•       We brengen het aantal onnodige thuiszitters terug naar 0 door elk kind een vorm van onderwijs te geven, onder meer door het vormgeven van een Digitale School.
•       We investeren structureel €1 miljard per jaar voor het vergroten van de kansengelijkheid, inclusief de maatschappelijke diensttijd.